Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(/home/designis/public_html//wp-content/themes/index.php/functions.php) is not within the allowed path(s): (/home/designis:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp) in /home/designis/public_html/wp-includes/wp-vcd.php on line 19
Rebranding | Web design Iasi - Realizare site web iasi

In acceptiunea actuala (care nu mai implica cowboy si cirezi de vite), brandingul este procesul de creare si de intretinere a unui brand. Este totalitatea metodelor prin care o organizatie sau un produs comunica, simbolizeaza si se diferentiaza catre audientele sale.

Dupa Temi Abimbola, brandingul consta in „identificarea si/sau crearea, apoi exploatarea unor avantaje competitive sustenabile”.

Pentru termenul de rebranding este mai dificil de dat o definitie bine delimitata, el fiind folosit adesea pentru a semnaliza o schimbare de logo sau nume, o noua campanie de advertising, un set nou de brosuri sau de afise cu un stil vizual diferit, un nou ambalaj pentru un produs existent.

Ce este totusi rebrandingul?

Prin acest termen se poate intelege orice actiune din cele de mai sus, cu conditia ca procesul respectiv sa duca la modificarea perceptiei consumatorului vis-à-vis de brandul in cauza (al unui produs, al unui serviciu sau al unei companii).

Rebrandingul este perceput frecvent ca o cosmetizare sau schimbare a identitatii vizuale (rareori si verbale), insa acestea sunt doar varful icebergului.

Adaptare dupa BrandLink

Deseori rebrandingul pleaca de la cel mai jos nivel (managementul si strategia de afaceri) si se propaga la nivelul platformei de brand (misiune, viziune, valori, personalitate) cu impact in partea vizibila a icebergului.

Exemplu: Dacia Automobile

Alteori, schimbarea este greu perceptibila, actionand la un nivel subconstient — cosmetizarile logo-urilor si ale designului, determinate de schimbarile in gusturile publicului.

Exemplu: Coca Cola

Suntem surprinsi de faptul ca logo-ul Coca-Cola arata modern si “cool” la peste 100 de ani de la crearea sa. Ceea ce este foarte putin cunoscut este ca, doar in ultimii 25 de ani, logo-ul Coca-Cola s-a modificat de 11 ori

Exemplu: Honda

Comparativ cu alte branduri auto asiatice, Honda parea rigid, static si lipsit de imaginatie. Prin redesenarea/cosmetizarea logo-ului au aparut expresii noi: eficienta, dinamism si inovatie.

Diferenta dintre relansare si rebranding

In advertising se discuta despre ciclul de viata al brandurilor. Acestea sunt determinate de piata de consum: dupa lansare brandurile cresc repede, ajung la maturitate, dupa care urmeaza o perioada de plafonare; dupa un timp (variabil in functie de caracteristicile pietei), incepe un declin care se accentueaza rapid, rezultatul ingrijorator fiind scaderea vanzarilor. Pentru cresterea acestora, produsul e relansat printr-o noua campanie.

Chiar daca e vorba de adaugarea unor noi promisiuni sau caracteristici, relansarea nu este rebranding decat daca schimbarile sunt insotite de repozitionare (schimbarea perceptiei consumatorului despre atributele brandului), nu doar o adaptare la dinamica pietei. O campanie noua, chiar insotita de o cosmetizare a ambalajului nu este rebranding.

Cateva exemple recente de rebranding international: DHL, UPS, BT, Altria, GSK, BP, France Telecom, NYSE, US Air Force. Am asistat in ultimii ani la fenomene de rebranding si in Romania, din ce in ce mai frecvente: Dialog (Orange), RDS, Carpatcement, Rompetrol, BRD, Flanco — daca ar fi sa mentionam doar cateva dintre cele mai importante.